عنوان بلاگ :

هوشمند سازی گلخانه چیست؟

توضیحات :

هوشمند سازی گلخانه چیست؟

چکیده: هوشمند سازی گلخانه و هدف از اجرای آن کنترل دقیق تمامی فرآیندهای مهم و حیاتی در گلخانه بر پایه فرایند هوش مصنوعی می باشد.

کنترل اقلیم گلخانه به چه معنا می باشد؟

کنترل اقلیم به معنای پایش و بررسی و تصمیم گیری در شرایط و زمان مناسب و اقدام عمل مناسب برای فاکتور های : دما ، رطوبت ، شدت نور ، سرعت و جهت وزش باد در سالن و نیز شدت نور ، دما ، رطوبت ، وضعیت وزش و شدت باد در محیط می باشد.

مزایای هوشمند سازی گلخانه (کنترل اقلیم گلخانه) :

  1. کاهش مصرف سوخت و برق
  2. مدیریت و کاهش مصرف آب
  3. افزایش بهره وری و میزان تناژ محصول
  4. افزایش کیفی محصول
  5. کاهش نیروی انسانی
  6. افزایش ایمنی
  7. خودکار سازی امور جاری گلخانه
  8. مدیریت صحیح و دقیق برروی کلیه پارامترهای حیاتی در گلخانه
  9. کنترل به موقع تجهیزات گلخانه
  10. افزایش سهولت در مدیریت گلخانه

برای آشنایی با شرایط  ، استعلام و برآورد قیمت هوشمند سازی گلخانه و نیز مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید

چرا باید گلخانه خود را هوشمند کنیم ؟

با توجه به بحران کمبود آب در کشور عزیزمان ایران و هم چنین اهمیت تامین و تولید مواد غذایی و استفاده درست از منابع آبی در چند سال اخیر شاهد رشد و احداث و توسعه گلخانه های کشاورزی که نتیجه تبدیل زمین های کشاورزی به سازه های گلخانه می باشد بودیم .

گلخانه های کشاورزی مزیتی که نسبت به کاشت های سنتی دارد این است که در چنین محیطی کنترل دقیق بر میزان تولید وجود داشته و این امر لازمه ای دارد و آن این است که باید اول علم افراد شاغل در این زمینه بسیار بالا بوده و هم چنین ادوات و لوازم به روز به کمک گلخانه داران آمده تا محصولی با کیفیت و با بیشترین میزان باردهی را روانه بازار مصرف کنند .

یکی از ادوات و تجهیزاتی که نیاز همه گلخانه های کشاورزی می باشد تابلو های برق و اتوماسیون {هوشمند گلخانه } است که درباره آن در این مقاله صحبت خواهیم کرد.

گلخانه ها به طور کل و معمول از یک سازه فلزی ،پلاستیک مخصوص گلخانه ،دریچه های تخلیه رطوبت ،هیتر تولید گرما،فن های خروجی هوا،فن سیرکوله،پمپ مه پاش ،پمپ آبیاری،پمپ پد و….تشکیل شده است .حال با توجه به این تجهیزاتی که در گلخانه ها استفاده می شود استفاده ازبرخی  قطعات  برق صنعتی  لازم است.

لوازم و تجهیزات مورد نیاز در هوشمند سازی گلخانه ؟

سنسور های دما و رطوبت

سنسور شدت نور

سنسور گاز CO2 , CO

سنسور رطوبت خاک

تابلو های برق قدرت و صنعتی

ایستگاه هواشناسی

سیستم کنترل مرکزی و مانیتورینگ

و…

برای هوشمند سازی گلخانه چه تجهیزات و زیر ساخت هایی لازم است ؟

  1. تابلو های برق قدرت و صنعتی
  2. دریچه های (پنجره ها) برقی
  3. سیستم گرمایش و سرمایش بروز
  4. سیستم آب یاری و مه پاشی بروز
  5. فن های تهویه خروجی هوا
  6. فن های سیر کوله
  7. و…

 حال این سوال پیش می آید که هوشمند سازی در گلخانه ها چیست و چه ارتباطی با تابلو برق گلخانه دارد؟

تابلوبرق اصلی گلخانه وظیفه اتصال برق سه فاز موجود درشبکه به ادوات برقی مثل پمپ ها ،دریچه ها ،فن های نصب شده بر روی هیترگرمایشی و… را برعهده دارند .

حال این ادوات چگونه و از چه طریقی فرمان دریافت می کنند ؟

وظیفه فرمان دادن به لوازم برقی موجود در تابلو نظیر کنتاکتورها از طریق تابلو هوشمند یا به اصطلاح عامیانه کنترل اقلیم گلخانه انجام می گیرد.

تابلو هوشمند یا سیستم هوشمند این وظیفه را دارد تا با سنسورهایی که در محیط گلخانه نصب شده و هم چنین سنسورهای موجود در محیط بیرونی گلخانه، فرمانی دقیق به قسمت هایی نظیر دریچه ها جهت تخلیه رطوبت اضافی و هم چنین هوادهی فن های خروجی و پمپ پد جهت کنترل دقیق دمای گلخانه در فصل گرم سال ، فن های سیرکوله جهت یکنواخت سازی رطوبت ، مه پاش جهت ایجاد رطوبت در صورت نیاز ، هیترهای گرمایشی جهت تولید گرما و همچنین پمپ های آبیاری جهت آب دهی محصول را دهد.

به زبانی ساده تر این پک هوشمند با توجه به اندازه گیری های انجام شده در مبحث دما و رطوبت داخلی گلخانه و هم چنین کنترل همین پارامترها در خارج از گلخانه ها و سنجش و محاسبه دقیق، بستری مناسب برای تولید محصول موجود در گلخانه ها را فراهم می کند تا محصولی عالی روانه بازار مصرف گردد.

شرکت الکترومبتکران هوشمند پارس

مبدع هوشمند سازی گلخانه با توجه با نیاز بازار و داشتن نیروهایی متخصص در زمینه برق و اتوماسیون صنعتی و همچنین هوش مصنوعی اقدام به تولید تابلو های برق و در کنار آن پک هوشمند کنترل اقلیم گلخانه کرده است و با این باور پا در عرصه تولید گذاشته  که بستری فراهم کند تا همه گلخانه داران عزیز بتوانند از این محصول تولیدی استفاده نمایند.

هوشمند سازی گلخانه
هوشمند سازی گلخانه , گلخانه

 

برای آشنایی با شرایط  ، استعلام و برآورد قیمت هوشمند سازی گلخانه و نیز مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بلاگ

فهرست مطالب

× ارتباط مستقیم با کارشناس فروش شرکت