عنوان بلاگ :

سنسور های موجود در گلخانه

توضیحات :

سنسورهای موجود در گلخانه

یکی از ابزارهای اندازه گیری علایم حیاتی گلخانه ها ، سنسورها می باشند. سنسورها یک مشخصه فیزیکی یا شیمیایی را اندازه گیری می کند و نتیجه را به سیگنال های الکتریکی تبدیل کرده و آن هارا به سیستم پردازشگر مرکزی در گلخانه ارسال می کند.

برای آشنایی بیشتر با سیستم های کنترل اقلیم گلخانه اینجا کلیک کنید

انواع سنسورهای گلخانه

1- سنسور دما

2-سنسور رطوبت

3-سنسور اندازه گیری شدت نور

4-سنسور دی اکسید کربن

5-سنسور رطوبت خاک

6-سنسور سرعت و جهت وزش باد

7-سنسور مونوکسید کربن

8-سنسور دما خاک

9-سنسور اندازه گیری  EC آب

10-سنسور اندازه گیری PH آب

در این مقاله به توضیح سنسور دما و رطوبت و سنسور سرعت و جهت وزش باد می پردازیم .

2-سنسور رطوبت

سنسور دما از جمله سنسورهای مهم و حیاتی موجود در گلخانه ها می باشد این سنسورها با اندازه گیری دمای موجود در گلخانه و بیرون از گلخانه و ارسال این اطلاعات به سیستم موجب می گردد تا سیستم کنترل اقلیم در شرایط متفاوت واکنش های مختلف را اعمال کند .

مجموعه پارس باتوجه به تولید سیستم هوشمند کنترل اقلیم گلخانه ، اقدام به طراحی و تولید ترنسمیترسنسورهای دما منحصر به گلخانه نموده است .

مشخصات ترنسمیتر سنسورهای رطوبت مجموعه پارس

در تولید این ترنسمیترها سعی شده از بروزترین سنسورهای طراحی شده اروپایی استفاده شود.که دقت این سنسورها در حد  0/05 ± سانتی گراد  می باشد .این سنسورها علاوه بر کیفیت از عمر مفید قابل قبولی نیز برخوردار هستند.طراحی جعبه نگهدارنده این ترنسمیتر به گونه ای است که تابش نور کمترین تاثیر را در اندازه گیری دما داشته و همچنین استفاده از فیلترهای نانو برای حفاظت سنسور دربرابر رطوبت ، گرد و خاک باعث افزایش عمر مفید این سنسور می باشد .

همچنین استفاده از محافظ دوم برای حفاظت در برابر ضربات مکانیکی و پاشیدن قطرات آب می باشد .

سنسور دما و رطوبت

2- سنسور رطوبت

رطوبت از جمله فاکتورهای مهم در گلخانه می باشد که برای رشد و پرورش گیاهان ضروری است . وجود رطوبت کافی در گلخانه امری ضروری می باشد زیرا با زیاد بودن رطوبت ،  شرایط مساعدی برای رشد انواع بیماری ها و آفات فراهم می شود و همچنین کم بودن رطوبت نیز مشکلاتی ایجاد می کند ، برای همین میزان رطوبت  در گلخانه از اهمیت زیادی برخوردار است .

سنسورهای رطوبت موجود در محیط داخل و بیرون گلخانه ، مقادیر رطوبت را به سیستم هوشمند ارسال می نماید و سیستم هوشمند باتوجه به داده ارسال شده ، دستورات لازم را برای کاهش یا افزایش میزان رطوبت صادر می نماید

سنسور رطوبت گلخانه

مشخصات ترنسمیتر سنسورهای رطوبت مجموعه پارس

در تولید این ترنسمیترها سعی شده از بروزترین سنسورهای طراحی شده اروپایی استفاده شود.دقت این سنسورهای رطوبت در حد 0/3% ± می باشد .

این سنسورها علاوه بر کیفیت از عمر مفید قابل قبولی نیز برخوردار هستند .

طراحی جعبه نگهدارنده این ترنسمیتر به گونه ای است که تابش نور کمترین تاثیر را در اندازه گیری دما داشته و همچنین استفاده از فیلترهای نانو برای حفاظت سنسور دربرابر  گرد و خاک ، باعث افزایش عمر مفید این سنسور می باشد  .

همچنین استفاده از محافظ دوم برای حفاظت در برابر ضربات مکانیکی و پاشیدن قطرات آب می باشد .

3-سنسور سرعت و جهت وزش باد

مورد استفاده سنسورهای اندازه گیری سرعت و جهت وزش باد ،در ایستگاه هواشناسی گلخانه ها می باشد. این سنسورها در بیرون گلخانه و در ارتفاع 6 الی 8 متری نصب می شود . و مقادیر به سیستم هوشمند مرکزی ارسال می کند . دقت اندازه گیری سرعت وزش باد در این سنسور  3± می باشد ، همچنین قطعات مکانیکی و بلبرینگ ها از بهترین برندهای اروپایی تهیه می شود .                             بدنه نگهدارنده از جنس آلومینیوم می باشد و مابقی قسمت های گردنده استیل می باشد . دقت اندازه گیری جهت وزش باد 1± درجه می باشد . قطعات مکانیکی و بلبرینگ ها از بهترین برندهای اروپایی تهیه می شود .بدنه نگهدارنده از جنس آلومینیوم می باشد و همچنین مابقی قسمت ها از جنس آلومینوم است.

باله نمایش جهت ، از جنس پلاستیک فشرده می باشد .

سنسور ایستگاه هواشناسی

برای دیدن پروژه های انجام شده در این زمینه اینجا کلیلک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بلاگ

فهرست مطالب

× ارتباط مستقیم با کارشناس فروش شرکت